úvod | literární mosty | soutěž Textík | literární underground | otevřené projekty
Nakladatelství Epika > jak_vydat_knihu > uvod

Jak vydat knihu

-->> Osobní konzultace aneb klíč k úspěšnému projektu


Kde začít?

První omyl je když si většina autorů myslí, že stačí napsat dobrou knihu. Kvalitní text je jen jedním z více faktorů, který ovlivňuje to zda budete úspěšní či nikoliv. Úspěch je v kapitalistickém systému vyjádřem jediným číslem a tím je výše vaší finanční odměny. Všechno ostatní je více méně iluzorní. Nechci aby toto bylo pochopeno špatně. Dosáhnout dlouhodobých vysokých finančních zisků není vůbec jednoduchá věc. V každém případě budete muset být v mnohém lepší než všichni ostatní!

Být chudý je ta nejjednoduší věc na světě!
Nemusí se pro to dělat nic!


Cena

Pokud se tedy vrátíme k původímu grafu...
Bylo řečeno, že cena vždy výrazně ovlivní to kolik se knih prodá. Logickou snahou je tedy docílit co možná nejnižších celkových nákladů. Tím buď zajistit větší prodej nebo získat větší zisk pro sebe nebo ponížit ztrátu.

Pokud se rozhlídneme kolem sebe, určitě objevíme případy, kdy nějaká firma postavila celou firemní filozofii právě na ceně. Například v oblasti knižního prodeje jsou to obchody s levnými knihami.

Obvykle nebo alternativně?

V současné době máte dvě možnosti jak knihu vydat a to buď prostřednictvím zavedených nakladatelství. Zde se s náklady příliš hýbat nedá, neb o nich nebudute rozhodovat. Finanční odměny nebývají až na výjimky závratné, což samozřejmě vyplývá z výše uvedeného grafu. Druhou možností jsou nakladatelství která umožňují samizdat. Autor vydání zafinancuje nebo se na financování podílí. Zde byste měli zpozornit, jelikož v okamžiku kdy po vás budou žádány desetisíce je zde opravdu velké riziko vysoké finanční ztráty! Pokud vás nakladatel bude tlačit do stovkových nákladů buďte si jisti, že až na výjimky není v silách jednotlivce aby osobně prodal víc než 100 ks. Knihy budete muset dát do kamenných obchodů a ti si k vaší ceně přičtou se státem a distibutorem svých 50-60% a vy budete rádi pokud něco málo prodáte.

Negativní vlivy

V každém době výsledek něčí snahy ovlivňují "negativní vlivy" a "pozitivní trendy". Zde výčet aktuálních negativních vlivů které mě momentálně napadají a je nutné na ně brát ohled při jakékoliv úvaze:

1) Zvýšené DPH
2) Internet a eknihy (dlouhodobě podpopávájí smysl tištěných knih)
3) Vydávání velkého množství titulů ročně
4) Vydávání velkého množství světových bestsellerů
5) Celkový propad knižního prodeje

Nakladatelství EPIKA jako jiná alternativa

Zde náhled našeho finančního řešeni:

15% DPH - naše nakladatelství není plátcem DPH
30% Obchodník - knihy prodáváme prostřednictvím obchodů jen dopňkově
10% Distributor - viz. předchozí
10% Nakladatel - náklady zahrnuje výrobní cena
30-60% Výrobní náklady
5% Autorská odměna plyne z množství autorem prodaných knih

Výrobní náklady nakladatelství EPIKA

V rámci výroby jsem se snažil řešit tři základní problémy:

1) Náklady na materiál (aby byly co nejnižší)
2) Čas ztrávený výrobou (aby byl co nejkratší)
3) Kvalitu (aby byla co nejvyšší)

Výsledky naší práce můžete posoudit podle posledních vydáných titulů. Naše výrobní ceny jsou momentálně opravdu bezkonkurenčně nejnižší. Naše ceny jsou dokonce v některých případech srovnatelné s cenami velkovýroby. Už dávno neplatí: "Pokud chcete dobrou cenu invetujte velké peníze." Toto je důležitý předpoklad pro zamyšlení nad tím, jak začít v oblasti psaní a vydávání knih něco podnikat...

>>> Pokračování zde <<<




Copyright © 2002 - 2017 EPIKA / Vytvořil Jan Medek