úvod | literární mosty | soutěž Textík | literární underground | otevřené projekty
Nakladatelství Epika > jak_vydat_knihu > clanky

Jak vydat knihu

-->> Osobní konzultace aneb klíč k úspěšnému projektu


PR jako firemní nástavba

PR jako firemní nástavba, která vám může vydělat mnoho peněz nebo vás pošle k podprůměru!
PR je dnes už nedílnou součástí podnikání. Je to něco jako třešnička na dortu, něco jako pěkné boty. Různé obchodní strategie zařaditelné do oblasti PR, má v podstatě každá firma. PR se používá třeba v politice a rozhodně nelze v žádném případě mluvit o něčem jiném než o cílené strategii, jak získat přízeň zákazníků. PR může být i nízká cena služby nebo výrobku, ale nemusí to tak být samozřejmě. Může to být cokoliv, co se přímo netýká předmětu podnikání, což může sdělit pouze ta která konkrétní firma, co má opravdu za lubem. Někdy se PR může použít k odvedení pozornosti od důležité věci. V současné době lze na trhu objevit celou řadu firem, které v podstatě na PR postavili svou firemní strategii. Jsou to takoví kouzelníci, kteří zaříkávají svá zaříkadla a doufají, že někdo zhypnotizovaný padne k jejich nohám. Magie lidi stále přitahuje a PR je jedna z podob, kterou na sebe vzala v 21. století.

Rozdíl mezi PR a reklamou

Předchozímu textu o PR dodávám, neb je mým zvykem používat vlastní slovník, že rozdíl mezi PR a reklamou je v tom, že reklama je samotný akt nabídky služby nebo zboží, oproti PR, které pracuje na mnohem hlubší úrovni.

Pokračování

Můžeme se bavit o konkrétních podobách PR, od sponzorství sportu a kultury, dotacích EU, pomoci nemocným dětem, přes vydávání vlastních medií, až po atmosféru poskytování služeb a zboží včetně obalů. Dodávám, že tento text jsem uveřejnil především proto, že s PR neustále setkávám, a že je dobré o tom minimálně vědět, že právě teď mě někdo uhranul a kolik že mě o stálo? Minimálně 10x-1000x víc, což nutně nemusí znamenat při prvním obchodu a ani ty peníze nemusí plynout z mé kapsy, než by ve skutečnosti muselo. Na PR není nakonec nic špatného, je to nástavba základního podnikání, zvedá se pomocí něj v konečném důsledku cena výrobku a díky tomu roste hrubý národní produkt a mezi PR můžete objevit jak skutečná umělecká díla, tak regulérní podvody... PR se objevilo především kvůli nadprodukci, přebytkům peněz a budeme se s ním setkávat chtě ne chtě čím dál častěji.

Sonia N. Němcová
Já bych si dokonce troufla říci, že PR není třešničkana dortu, ale celý dort podnikání. Bez PR to prostě nejde.

Jan Medek
Existuje jistá reálná hodnota věci, tu nikdo sice nezná, ale dá se odhadnout, nebo ji chytří lidé dokážou odhadnout. Pokud obchodujete s věcmi na rovině jejich skutečné hodnoty, může se pouze to stát předmětem vašeho podnikání a určitě si najdete své zákazníky. Spíš jde o to s čím obchodujete. Ve vašem případě nejspíš s PR samotným, pak je jasné, že spíš záleží na tom, jak sama sebe oceníte a kolik si najdete zákazníku, kteří cenu zaplatí...

Sonia N. Němcová
Můžete mít sebelepší produkt, ale pokud ho nedostanete mezi lidi, tak zůstane na skladě, nebo se ho prodá zbytečně méně, než by mohlo. Pokud někdo čeká, že si jeho kvalitní produkt lidé najdou sami, třeba na základě doporučení atd... může to trvat nekonečně dlouho a pro mnohé podnikatele takové čekání má fatální následky. Vy máte skvělé produkty, lidi tohle dneska hodně vyhledávají, chtějí to a dokonce za to i dobře zaplatí, takže není potřeba řešit nízké ceny. Nicméně - ti lidé se o těch produktech musí dozvědět a to nejenom šeptandou od spokojených klientů...

Jan Medek
Existují dva pohledy na realitu, západní - vytvořím produkt a čekám, udělám propagaci a čekám, takto uvažuje západní mysl, vidí realitu odděleně, vidí konkrétní lidi a konkrétní produkty, konkrétní peníze, to ale není moc reálné, druhý pohled na realitu jako na proud energie, kde produkty a všechny vaše kroky jsou v podstatě proudem energie. Osobně neřeším nápady, mám pět nápadů denně, neřeším lidi jako oddělené osobnosti, v mé firmě pracuje víc lidi všichni musíme být propojeni v jeden mozek, vnímám to celistvě, tím že vnímám celek vše zapadá do sebe, jedno je následkem druhého, prohra neexistuje, je to jen další krok vpřed, dokonce ani čas v energii neexistuje. Existovat v proudu je ale velmi náročné ... Jakmile se vám to přihodí nastane se jedna zásadní změna, už nebudete limitovaná myslí a ta vám nebude překážet ve vaší kreativitě a realizaci vašich záměrů.

Copyright © 2002 - 2017 EPIKA / Vytvořil Jan Medek